12. 9. 2020

Achát

 

Achát

Achát je odrůdou křemene, vyznačuje se krásnou páskovanou kresbou. Acháty byly lidstvu známy už od pradávna, lidé z něj vyráběli nástroje, později také šperky. Díky jeho specifické stuktuře je možno achát barvit. Technologie barvení je známá již od starověku. Acháty absorbují tekutinu, která se vpíjí s odlišnou intenzitou do jednotlivých vrstviček podle stupně jejich pórozity. Například červená barva vzniká nasycením oxidy železa a následným vypálením. Černá barva zase namáčením v roztoku medu či cukru. Achát bývá přiřazovám ke znamení býka.








 

4 komentáře:

  1. krásné kameny někde mám také,ale nevím kde hihi...nosila jsem kdysi v peněžence nebo v kapse prý i kameny léčí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Kameny mám ráda, několik jich mám jako na prvním obrázku a několik jich mám i leštěných. Mám je všude po bytě 🌸💖🌷

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné kameny,mám je doma a mám je ráda.Nachází se i u nás v Českém ráji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám je také ráda, mám jich několik snad v každé místnosti jsou hihihi 🌸💖🌷

      Vymazat