12. 8. 2022

 

Zapečený květák se sýrem:


Mysleli jste si, že květák nemůže chutnat skvěle? Náš recept na lahodný zapečený květák se sýrem vás spolehlivě vyvede z omylu.

Příprava

  • Příprava: 10 minut
  • Vaření: 35 minut
  • Celkem: 45 minut

Ingredience

  • 1 velký květák (s odříznutými listy), rozdělený na kousky
  • 500 ml mléka
  • 4 lžíce mouky
  • 50 g másla
  • 100 g nastrouhaného čedaru
  • 2-3 lžíce strouhanky

Postup

  1. Ve velkém hrnci přiveďte k varu vodu, přidejte 1 velký květák rozebraný na kousky a vařte 5 minut – kousek květáku vyndejte a vyzkoušejte, zda je uvařený.
  2. Květák sceďte a vyklopte do nádoby odolné proti ohřevu v troubě. Troubu předehřejte na 220 °C.
  3. Vraťte hrnec na plotnu a přidejte 500 ml mléka, 4 lžíce mouky a 50 g másla.
  4. Rychle šlehejte, zatímco se se máslo rozpouští a směs přichází k varu – mouka zmizí a omáčka začne houstnout. Šlehejte 2 minuty.
  5. Vypněte plotnu, vmíchejte většinu ze 100 g nastrouhaného čedaru a přelijte květák. Rozsypte zbylý sýr a 2-3 lžíce strouhanky.
  6. Vložte do trouby a pečte 20 minut.

https://www.receptik.cz/zapeceny-kvetak-se-syrem/ 

7 komentářů:

  1. Leni, květák já můžu na všechny způsoby - obalovaný, mozeček, zapečený, polévku... Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni já si ho dám jen občas, nedělá mi dobře ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. Leni, květák já můžu na všechny způsoby - obalovaný, mozeček, zapečený, polévku... Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Květák zase tolik nemusím,ale tenhle způsob by mi asi chutnal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě je po něm zase těžko, ale někdy neodolám ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  4. Květák mám ráda, to může být chutné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to bude dobré, ale já ho moc nemohu ⚛ ღ ♥

      Vymazat