24. 9. 2020

Tvarohové koláčky



Tvarohové koláčky s famózní chutí a rychlou přípravou – stačí Vám jen 20 minut!

Jestli Vás už nějakou dobu pronásleduje chuť na něco výtečného, pusťte se do přípravy tvarohových růží. Na oko jsou naprosto neodolatelné. Ozdobí každý stůl. Po zakousnutí jsou kypré, vláčné a nikdy nebudou, díky tvarohu suché.
Příprava a celé pečení je velice rychlé a snadné.

 

Ingredience

  • 450 g hladké mouky
  • 250 g tvarohu
  • 100 g másla
  • 1/2  hrnku cukru krystal
  • Půl čajové lžičky sody bikarbony, nebo půl balíčku prášku do pečiva
  • 1 balení vanilkového cukru
  • Půl čajové lžičky soli
  • 2 žloutky

Postup

  1. V míse si smíchejte žloutky, změklé máslo, sůl, tvaroh, vanilkový a krystalový cukr. Vše poté důkladně promíchejte.
  2. Do směsi pak přidejte hladkou mouku a sodu bikarbonu. Vypracujte těsto, které se nelepí. Podle potřeby tedy budete přidávat mouku.
  3.  Poté si vyválejte těsto o průměru 2 až 3 milimetry. Pomocí hrnku si vykrájejte kolečka. 
  4. Vykrojená kolečka poté naskládejte na sebe (3 až 4 ks). Zarolujte tak, jak vidíte na obrázku.
  5. Jeden vzniklý kus uprostřed rozřízněte. Vzniknou Vám 2 růže.

  6. Plech si vyložte pečícím papírem a růžičky na něj vyskládejte. Pečte na 180 stupňů po dobu 20-30 minut.


10 komentářů:

  1. Leni,tak to musí být dobrota.Je i zajímavé,jak se z těsta vytvoří růžičky.Musím už teď něco na víkend upéct,ale v malém množství.Manžel je sice velký jedlík,ale sladké tak kousek ke kávě a mně po sladkém pálí žáha.Ale když použiju prášek do pečiva a ty máš v receptu i sodu a ta mi nevadí.Docela bych vyzkoušela,je to zase něco jiného.Já peču hlavně,když jsou tu vnučky a ty jsou pořád v Chorvatsku,potom asi půjdou do karantény a tak je hned tak neuvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se ten receptík líbil a mám v plánu to vyzkoušet. Uvidím. Pěču také když má přijít dcera s mužem. Pro mě to nemá cenu. Já si koupím v pátek dva koláčky na trhu a to mě stačí.

      Vymazat
  2. Leni děláš mi chutě, vypadá to lákavě♥ Ani nevím zda jsi dostala ty recepty ode mě ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, mám receptíky od Tebe asi jsem lajdačila a neodpověděla Ti to jsem ostuda:-) Určitě někdy vyzkouším. Oni mě teď stále bombardovali, abych jim pekla vohrnouše, tak snad už teď upěču také něco jiného. papa 🌼💕🌸

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Pak napiš jak se Ti chutnalo, také se na ně chystám 🌼💕🌸

      Vymazat
  4. Leni určitě to vyzkoušim láka to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahojky Bětuško, potom napiš jak to šlo. papa 🌼💕🌸 Také se na to chystám.

      Vymazat
  5. Leni šlo to dobře chutnají ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindří to mám velkou radost. Také je co nejdříve vyzkouším. Díky tvarohu jsou vláčné viď? papa🌼💕🌸

      Vymazat