11. 5. 2021

 

Jahodové koláčky k čaji Dia:

Jahodové koláčky k čaji 

Ingredience

  • 2½ hrnku hladké mouky
  • 2 lžíce krystalu
  • 1½ lžičky prášku do pečiva
  • ½ lžičky jedlé sody
  • ½ lžičky soli
  • ½ hrnku másla, vychlazeného, pokrájeného na kostičky
  • 1 hrnek podmáslí
  • 1 vejce
  • 1 hrnek jahod
  • ½ hrnku nasekané mléčné čokolády (čokoládových peciček)

    Úvod

    Velmi rychlý, nenáročný recept, ale se skvělým výsledkem - tentokrát ani ne tolik sladkým :-).

    Dá se upravit i pro diabetiky - jednoduše vynechat cukr a použít dia mléčnou čokoládu nebo, pokud vám to nevadí, tak kvalitní hořkou čokoládu.

    A protože jsem potřebovala pohoštění pro víc než 8 strávníků (počet kousků uvedených v originálním receptu, uplácala jsem 2 bochníčky a udělala tedy kousků 16. Úplně to stačilo - po upečení mají rozměr 10×7 cm.

    Postup

    Předehřejte troubu na 200°C. Omyjte jahody a pokrájejte je na větší kousky. Do velké mísy prosejte mouku, cukr, sodu, kypřící prášek a sůl. V menší nádobě smíchejte podmáslí a vejce. Do moučného mixu přidejte kostky studeného másla a pomocí dvou nožů se ho snažte rozdělit na co nejmenší kousky a zapracovat do mouky. Pak tam přilijte podmáslí s vejcem a dobře promíchejte vidličkou nebo vařečkou. Vsypte jahody a čokoládu a dobře je do těsta vmíchejte. Přendejte na pomoučený vál a vytvarujte bochníček, který rozkrájíte na 8 trojúhelníků. Ty dejte na plech vyložený pečícím papírem a pečte 20 minut nebo až budou mít zlatavou barvu.

    Recept je z kategorií: Moučníky Rychlé moučníky

 

4 komentáře:

  1. Leni, jahody já mám ráda, tak by mě to chutnalo. Díky za inspiraci. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Leni, také je mám ráda ♥ ღ ☼ prima den ♥ ღ ☼

      Vymazat