23. 5. 2021

 

Šeřík Meyerův 'Palibin':


Podrobný popis

Dřevina pochází z čeledi Oleaceae – olivovité a rodu Syringa. Dorůstá do výšky 0,5-1m a vytváří hustý kulovitý keř. Drobné trubkovité květy jsou světle fialové, složené ve vzpřímených vonných latách. Poupata jsou tmavě fialová až vínová a rozkvétají od konce května do června. Listy jsou drobné, cca 2-4 cm velké, světle zelené a téměř kulaté.
Dřevina preferuje slunné stanoviště s běžnými, humózními, středně vlhkými půdami. Je mrazuvzdorná, nestříhá se.
Hodí se do malých prostor, jako jsou předzahrádky, trvalkové záhony, skalky, ale i nádoby.
 
Zdroj text: https://www.zahradnictvi-flos.cz/syringa-meyeri-palibin-serik-meyeruv-palibin.html
Foto  - moje

 

4 komentáře:

  1. Jé tak to je takový minišeřík, Leni.Měj se hezky. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už ho mám třetím rokem v květináči na lodžii, krásně kvete a úžasně voní. Je to prcek ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. Krásný šeřík.Pořád jsem si říkala,že bych si ho do lodžie koupila.Ještě,že jsem to neudělala,protože zatím mám všechny balkonové kytky v bytě.Ale dnes už namontovali zábradlí,tak by lodžie mohla být do konce týdne hotová.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo já jsem se ještě na úklid lodžie nedostala, po zimě je to katzastrofa. Jenom oba dva šeříky kvetou. papa ⚛ ღ ♥

      Vymazat