28. 6. 2021


Připravte si nápoje z kopřiv. Máme pro vás recepty:

koprivy 

Kopřivy nejsou vhodné jen do jídel, jak už jsme si ukázali, ale můžeme z nich připravit i výtečné nápoje. Jak na to?

Limonáda

Budete potřebovat:

  • až 100 kusů nahrubo nasekaných mladých vršků kopřiv
  • 70 g kyseliny citronové
  • šťávu ze 3 citronů
  • 3 l vody
  • 2 kg cukru
  • Všechny ingredience, kromě cukru, smíchejte a nechejte v nádobě louhovat 24 hodin. Poté sceďte a přidejte cukr, který důkladně vmíchejte do tekutiny až se úplně rozpustí. Směs slijte do lahví a pijte s vodou nebo sodou.

    Smoothie

    Budete potřebovat:

  • velkou hrst listů mladých kopřiv
  • 1 velké jablko
  • 1 čajovou lžičku lněného semínka
  • 250 ml minerální vody, jablečné šťávy či kokosové vody

Listy kopřivy opláchněte a pokrájejte na malé kousky. Jablko rozčtvrťte a zbavte jádřince. Vše dejte do smoothie mixéru společně se lněným semínkem a důkladně rozmixujte. Vodu nebo šťávu přidejte až na závěr, krátce pomixujte a můžete podávat!

Kopřivový sirup

Budete potřebovat:

  • 80 až 100 kusů kopřiv přibližně 25 cm dlouhých
  • 3 a ½ l vody
  • 5 citronů
  • 8 dkg kyseliny citronové
  • 3 kg cukru

Opláchnuté kopřivy zalijte vodou s nakrájenými citrony a kyselinou citronovou. Přiveďte k varu a povařte zhruba 5 minut. Můžete též kopřivy přelít převařenou vodou s citronem. Poté nechejte louhovat 24 hodin. Nakonec přeceďte a přidejte cukr a znovu krátce povařte. Ještě teplou tekutinu rozlijte do sklenic a zavíčkujte.

Sirup je skvělou prevencí proti nemocem či zánětům.

Kopřivové víno

Budete potřebovat:

  • vodu
  • citronovou šťávu
  • cukr
  • jarní lístky kopřivy

Víno z kopřiv se vyrábí fermentací výluhu jarních kopřivových listů ve vodě, citronové šťávě a cukru. Množství ingrediencí je třeba doplňovat podle toho, jak proces probíhá.

Kopřivový čaj

Hrst kopřiv čerstvých nebo sušených spařte vroucí vodou a nechejte 10 minut louhovat. Následně sceďte, dochuťte cukrem či medem a popíjejte pro zdraví.

  •  Zdroj : https://bylinkopedie.cz/koprivy-recepty/

 

6 komentářů:

  1. super jen ty mladé kopřivy najít u nás snad nikde nejsou

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to bude jistit příští jaro :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem velký propagátor a konzument kopřiv. Piju z nich čaj, taky přidávám do smootie, a používám na vlasy. Před několika lety mě vlivem mé nemoci vypadalo hodně vlasů, opravdu dost...Na několika místech jsem měla skoro plešku. Vyzkoušela jsem všechny možné i nemožné léky a věci, šampony, tinktury, mastě, změnily mě několikrát všechny moje léky...K ničemu. Pomohla mě právě kopřiva. Ale chtělo to čas, bylinky jsou na dlouho. Každý den jsem poctivě pila džbán čaje z kopřiv a každý den jsem si polévala vlasy výluhem z kopřiv, používala jsem tinkturu, kterou jsem udělala z vykopaných kořenů kopřivy naložených do alkoholu.Nevynechala jsem ani jednou. Časem mě začaly růst nové vlasy a už zůstaly ! Od té doby tuto detoxikační kůru absolvuju každý rok na jaře i s těmi oplachy vlasů. Nasbírám si i zásoby na zimu a suším. Ale kopřivy sbírám jen do 15.května. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni já jim také věřím. Po porodu jsem je také používala na vlasy. Na jaře do nádivky a občas piji čaj. Měj prima den ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  4. Kopřiv je za sídlištěm hodně.Jednu dobu jsem pila hodně čas z nich,ale už nevím,za jakým účelem.Ale vím,že jsou dobré na ledacos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kopřiva je zdravá. Také si občas udělám kůru.

      Vymazat