21. 9. 2021

 

Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou:

Upečená letní zelenina je skvělá sama o sobě jako příloha, ale můžete ji smíchat téměř s čímkoli a bude z ní skvělé jídlo. Vyzkoušejte třeba tuto variantu s quinoou a rýží – je to zdravé a moc dobré.

Rizoto s quinoou a pečenou zeleninou 

Suroviny (4 porce)

Na dochucení:

  • citronová štáva 2 lžíce
  • čerstvá bazalka nebo oregano
  • čerstvě strouhaný parmezán

    Postup

    1. Nejprve očistěte zeleninu a nakrájejte ji na hodně velké kusy (papriku na kostičky 5 x 5 cm, cibuli na široké půlměsíce a cukety na 1–2 cm široké šikmé plátky). Zeleninu smíchejte s olejem, solí, prolisovaným česnekem a pepřem a dejte v hlubokém pekáči do trouby.
    2. Nejprve pečte na 200 ˚C cca 20 minut zakryté, dalších 20 minut pečte na 180 ˚C v odkrytém pekáči. Cuketu přidejte později – tak po 20 minutách, aby nebyla blátivá. Můžete samozřejmě péct i celou dobu na 180 ˚C a nijak zeleninu nekontrolovat, protože pustí šťávu. Na pečení zeleniny počítejte cca 3/4 hodiny, ale může se péct i hodinu, podle toho, jak velké kusy jste nakrájeli. Výsledkem by měla být úžasně dobrá, měkká pečená zelenina se šťávou.
    3. Mezitím properte quinou a rýži a dejte je společně vařit podle základního receptu na uvaření quinoy, který najdete na obalu. Vůbec nevadí, pokud bude rýže trošku rozvařená.
    4. Nakonec do pekáče se zeleninou zamíchejte uvařenou rýži s quinoou, dochuťte citronem a dle potřeby solí a pepřem. Výhodou je, že jídlo můžete udržovat i delší dobu v mírně vyhřáté troubě a stále bude skvělé.
    5. Výbornou přísadou je nastrouhaný parmezán, s kterým můžete jídlo zapéct nebo ho jen nasypte navrch před servírováním. Ozdobte nasekanými čerstvými bylinkami.

    Prima tip: Místo quinoy a bílé rýže můžete použít i jiné druhy uvařených obilovin. Jídlo je vynikající s ječnými kroupami, naturální rýží i s jáhlami. A samozřejmě také s těstovinami či bulgurem.

    Zdroj: https://fresh.iprima.cz/recepty/rizoto-s-quinoou-pecenou-zeleninou

 

6 komentářů:

  1. Taková jídla mám ráda,ale pořád nemám quinu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teď o víkendu dělalal pro Honzíka rizoto s tofou a zeleninou a bylo výborné. KOukala jsem , že jí mají v Bille i v DM.

      Vymazat
  2. Zase ti to blbne.Sice už vím,jak se dostat na další příspěvek,ale překvapilo mě,že když jsem chtěla napsat komentář u babího léta,hodilo mě to sem.
    Ráda jsem si o babím létu přečetla.Film jsem neviděla žádný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, mě to mrzí, že tak ten bk,og zlobí. Jó pěkné čtení. papa

      Vymazat
  3. Tu quinu ani neznám, tak nevím ani jak chutná a kde ji koupit ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květunko, je dobrá a rychlá příprava. Ona vypadá zvláštně po uvaření takové malé korálky, ale je hrozně zdravá. LIdé jí davají i do polévky.Dělala jsem plněné papriky pečené a přidala jí do nálkně. papa

      Vymazat