11. 10. 2021

 

Obrácený švestkový koláček se zakysanou smetanou:

Recept Obrácený švestkový koláček se zakysanou smetanou 

SUROVINY

Budeme potřebovat:

10 lžickr. cukr
3 ks vejce
12 lžic polohrubá měkka
12 lžic mléko
3 lžíce olej
1 bal.prášek do pečiva
2 lžíce kakao
500 gš vestky
3 lžíce dětská krupice
500 g zakysaná smetana
2 bal.vanilkový cukr
 

POSTUP PŘÍPRAVY

TISKULOŽIT
  1. Připravíme si plech na pečení, který vyložíme pečícím papírem. Švestky překrojíme na polovinu, pecku vyjmeme a poklademe je řeznou stranou nahoru.
  2. Posypeme je cukrem (3-4 lžíce) a dáme péct do předem vyhřáté trouby. Pečeme při teplotě 200 stupňů 10 minut. Po upečení je posypeme dětskou krupicí.
  3. Vajíčka s cukrem utřeme do pěny, přidáme mléko, mouku, prášek do pečiva a nakonec olej. Polovinu těsta nalijeme na švestky a do druhé poloviny přidáme kakao. Promícháme a navrstvíme na světlé těsto.
  4. Pečeme při teplotě 200 stupňů 15 minut. Upečený koláč necháme vychladnout a otočíme ho vzhůru nohama. Vrch potřeme zakysanou smetanou, do které jsme přidali vanilkový cukr. Dobrou chuť!
  Zdroj: https://www.nejrecept.cz/recept/obraceny-svestkovy-kolacek-se-zakysanou-smetanou-r2226?fbclid=IwAR2h-_dUBxAHR6GVjz5rgkBdVbl4l4_Q2AmRreODftJ21FXSlLSdy1IZy9Q
 

 

8 komentářů:

  1. Leni,tak to musí být dobrota.My jsme byli včera u mé sestry,měli posvícení a tak jsem si na sladkém pochutnala.Měla koláče a výborný dort.Byli jsme pozvaní i na oběd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, také jsem byla včera u příbuzných na posvícení. Byly ořechové řezy a koláče. K obědu vývar, ptáčky s knedlíkem, uzené atd. Vše výborné.To chci dát dolů dvě kila, ale takto to nepůjde, ale nemohla jsem odolat. pa

      Vymazat
  2. Leni, Ty mě děláš chutě !!! Já mám tady jen scvrklý jablko a Ty s takovou dobrotou... Recept ukládám, díky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Dobré ráno Leni, vypadá lákavě viď? :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, tak to může být dobrý ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá famózně Leni, ale já švestky nemám ráda jen syrové to je můj problém pochopitelně chlapům upeču. Díky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nevadí, já mám ráda i vohrnouše, ale dělám je s perníkem ⚛ ღ ♥ já zase nemusím mák ⚛ ღ ♥

      Vymazat