24. 1. 2022

 

Salát s pomerančem, červenou řepou a oříšky:

Skvělá kombinace chutí, kterou si určitě zamilujete. Zemitá řepa si báječně rozumí se svěžím pomerančem a křupavými oříšky. Skvělé jako lehká večeře!  

Suroviny (4 porce)       video v odkazu

Postup

  1. Řepy pořádně omyjte a připravte na plech velký list alobalu. Omyté řepy potřete olivovým olejem (dobře se vám to bude dělat v dlani, do které si trochu oleje nalijete), postavte je vedle sebe na alobal, osolte, opepřete a přidejte pár větviček rozmarýnu. Alobal důkladně zabalte. Řepy dejte péct do trouby rozpálené na 200 °C cca na hodinu (podle velikosti).
  2. Upečené řepy nechte vychladnout a mezitím si oloupejte pomeranče, a pokud vám to jde dobře, vykrájejte z nich filátka (nebudete tam tím pádem mít žádné vnitřní slupky), ale klidně je můžete jen rozebrat na dílky a dílky překrojit.
  3. Řepy oloupejte a nakrájejte na kolečka. Na talíř dejte nejprve kousky řepy, pak pomerančů, posypte nahrubo posekanými lískovými oříšky a na závěr pokapejte zálivkou smíchanou z 5 lžic oleje, citronové šťávy, soli, pepře, medu a zázvoru. Ozdobte lístky polníčku.

              Salát s pomerančem, červenou řepou a oříšky  Foto:

 https://fresh.iprima.cz/recepty/salat-s-pomerancem-cervenou-repou-orisky

6 komentářů:

  1. Leni, mňam. Určitě si udělám. Červenou řepu jím hodně, zapékám ji s oříšky, česnekem a pokapanou medem, je to výborné. Čerstvou odšťavňuju nebo strouhám na salát. Včera dělal syn špenátovou polívku z čerstvého špenátu s pomerančem. Tahle kombinace by mě nenapadla a bylo to výborné. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Kebim také to vyzkouší, Já jsem o íkendu dělala kulajdu. Našla jsem v mrazáku pokrájené hžiby.Už jsem jí dkouho nedělala a byla výborná.

      Vymazat
  2. Leni,to si udělám.Červenou řepu mám hodně ráda a už jsem vyzkoušela pár receptů.Tento neznám.
    To bude dobrota.
    Díky a hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíto mám jí také ráda a vyzkouším receptík.

      Vymazat
  3. Tak to bych si dala červenou řepu já miluji a je zdravá👍díky Leni♥

    OdpovědětVymazat