31. 3. 2022

 

Křupavé nakládané provensálské zelí:

Křupavé nakládané provensálské zelí - postup přípravy

Marinované provensálské zelí je neuvěřitelně šťavnaté a pikantní a skvěle se hodí do zeleninového salátu. Můžete jej použít také jako zelný salát, který je nejlepší jako zeleninová příloha prakticky k jakémukoli masu. Toto úžasné, nakládané zelí lze připravit jen s minimálním úsilí a trochou volného času.

Ingredience

  • zelí  -  1 kg
  • paprika  -  300 g
  • mrkev  -  200 g
  • česnek  -  3 stroužky
  • olej  -  100 ml
  • ocet  -  20 ml
  • cukr  -  50 g
  • sůl  -  20 g
  • voda  -  100 ml KROK

    V první řadě si připravte zelí, abyste s ním mohli pracovat. Odstraňte košťál a poté zelí nastrouhejte na struhadle. Můžete ho také nakrájet na malé kousky, pokud nechcete použít struhadlo nebo ho nemáte právě po ruce. Veškeré zelí vložte do hluboké mísy. Přidejte cukr a sůl. Jemně vše společně promíchejte.

    2. KROK

    Mrkev oškrabejte a nastrouhejte na struhadle. Můžete ji také nakrájet najemno, pokud nechcete použít struhadlo. Jedná se o poměrně velké množství surovin, takže můžete zapojit do přípravy i děti, které vám mohou pomoci se strouháním nebo krájením. Uvidíte, že jim bude konečný pokrm chutnat mnohem více, když s ním budou samy pomáhat.

    3. KROK

    Papriky oloupejte, aby na nich nezbyla žádná slupka. Poté je nakrájejte na tenké proužky a přidejte do hluboké mísy k ostatním druhům zeleniny. Poté nastrouhejte stroužky česneku na jemném struhadle, anebo znovu použijte nůž a nakrájejte je najemno. Poté česnek přidejte do mísy ke zbytku zeleniny, kterou jste již připravili.

    4. KROK

    Do zeleniny poté nalijte rostlinný olej a ocet. Důkladně promíchejte. Přidejte teplou vodu, znovu důkladně promíchejte a zakryjte talířem. Vezměte něco těžkého a položte předmět na talíř jako závaží. Nechte takto stát 3 hodiny při pokojové teplotě. Poté ho přesuňte do sklenice a uložte do lednice nebo na chladné místo. Zelí takto skladujte maximálně 10 dnů, aby se nezkazilo.

    https://varimedobroty.cz/recept/krupave-nakladane-provensalske-zeli/ 

4 komentáře:

  1. Leni, to je něco pro mě, já jsem takový králík... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Pobavila mě Lenka,mně zase říká manžel,že jsem snad koza,že mám pořád zelený.Jsem přeci kozorožka,tak má pravdu
    Leni,hezký večer

    OdpovědětVymazat