16. 11. 2022

Gnocchi s lososem a špenátem:


 

Losos se smetanou a špenátem je oblíbená kombinace do těstovin. Zkuste ji s domácími bramborovými noky. Nebudete litovat!

  • 500 g brambor
  • 1 vejce
  • 100 g hladké mouky
  • 400 g filetu z lososa
  • 2 lžíce citronové šťávy
  • 1 cibule
  • 200 ml bílého vína
  • 200 g listového špenátu
  • 1 lžíce másla
  • sůl
  • pepř
  • 80 ml smetany ke šlehání
  • extra panenský olivový olej
  • 2 stroužky česneku

    Postup

    01.

    Brambory uvařte v osolené vodě. Oloupejte je, ještě když jsou vlažné, nastrouhejte nebo propasírujte lisem na brambory na vál. Přidejte prosátou mouku, 1/4 lžičky soli, udělejte důlek a vyklepněte do něj vejce a spojte v těsto. 

    02.

    Z těsta ihned vytvořte stejnoměrné válečky. Z válečků tvarujte gnocchi libovolných tvarů a vkládejte je do osolené vroucí vody. Jakmile gnocchi vyplavou na povrch, jsou hotové.

    03.

    Filety z lososa osolte, opepřete, pokapejte citronovou šťávou a takto připravenou rybu nechte alespoň hodinu v chladnu odležet. Filety poté orestujte v pánvi na rozehřátém oleji a dejte stranou.

    04.

    V pánvi rozehřejte máslo, na kterém zpěňte na kolečka nakrájenou cibuli a na plátky nakrájený  česnek, podlijte bílým vínem, které nechte odpařit. Poté přilijte naběračku vody, ve které jsme vařili gnocchi. 

    05.

    Přiveďtek varu, přidejte překrájený špenát, osolte a jakmile se voda zredukuje, přidejte smetanu. Uvařené gnocchi zlehka promíchejte se špenátem a kousky lososa.

    https://www.prozeny.cz/clanek/gnocchi-s-lososem-a-spenatem-42846 


6 komentářů:

  1. Podobné jsem jedla s těstovinou a bylo to mic dobré Leničko. Díky za komentíky na obou blocích. Na ten vše co mi baví moc lidí nechodí ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Květunko, mám takováta jídla ráda. Já vím, také občas zapomen u, ale jslou tam dobré návody a inspirace. Tady na tento blog, chodí také jen pář přátel. Za což děkuji. On není ani čas.Někdy jsou tu zajímavé věci a někdy sama nevím co bych zveřejnila. Prima večer ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. To je jídlo pro mě.A ještě jsem teď u jedné blogerky viděla gnocchi taky.Mám je hrozně ráda a podobnou kombinaci jsem si dala v sobotu.Měli jsme u nás manžela kamaráda ze školy s manželkou a oni nás pozvali na večeři.Je to hrozná dobrota.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, to bych si taky ráda dala, mňam. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat