18. 11. 2022

 

Zdravé lososové karbanátky:

 

Že už vás ryba na grilu omrzela? Pak vyzkoušejte zdravé lososové karbanátky, které připravíte jednoduše na pánvi. Můžete je podávat jen tak se zeleninovým salátem nebo je klidně servírovat v bulce jako burgery.

Budete potřebovat
  • 1 ks filetu z lososa
  • 1/2 ks citronu
  • 1 lžička sušeného česneku
  • čerstvé bylinky (pažitka, řeřicha, oregano, ...)
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky drceného pepře
  • 1 ks bílku
  • olej
Navíc dle chuti
  • toastový chléb
  • červená paprika
  • mrkev
  • ledový salát
  • majonéza

    Postup

    01.

    Filet z lososa zbavte kůže a nakrájejte na drobné kostičky.

    02.

    Nakrájeného lososa dejte do misky, přidejte šťávu z poloviny citronu, sušený česnek, sůl a pepř. Dále do směsi přidejte čerstvé bylinky jako je pažitka, petrželka nebo oregano. 

    03.

    Nakonec přidejte i bílek z jednoho vejce a dobře směs promíchejte. Poté z ní vytvarujte čtyři karbanátky.

    04.

    Na nepřilnavou pánev dejte trochu oleje a karbanátky smažte na mírném plameni dozlatova z obou stran.

    05.

    Hotové karbanátky podávejte dle chuti jen tak, skvělé jsou i klasicky s bramborovou kaší (recept na tu nejlepší bramborovou kaši najdete zde), můžete také vytvořit lososové burgery. Burgery můžete servírovat i méně tradičně: v nasucho opečeném toastovém chlebu s majonézou a nakrájenou čerstvou zeleninou. 

 

8 komentářů:

  1. Protože mám lososa ráda,tak by mě karbenátky chutnaly.Hlavně,že se tam neplácá mouka a nebo strouhanka.
    Zeť dělá na rodinné oslavy z lososa tatarák.Ochucuje ho koprem a mně to hrozně chutná.
    Tak jako majitel restaurace chce doma vždy něčím překvapit.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také ho mohu. Kamarádka dělá karbanátky a pečenáče z kapra výborné..

      Vymazat
  2. Leni, mě se ryby nikdy neomrzí ! Dala bych si... Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám je také ráda, ale stejně na vánoce ten kapřík chutná nejvíce hihihi.

      Vymazat
  3. Lenko, losos na několik způsobů a toho já můžu. Určitě nějaký receptík vyzkouším. díky za ně 😀😉

    OdpovědětVymazat
  4. Losos mám Leni ráda, karbánátek jsem nikdy nezkoušela ♥

    OdpovědětVymazat