24. 11. 2022

Pastorčina tarhoňa:


 Tarhoňa je těstovina typická pro maďarskou kuchyni. Připomíná obří kuskus a výtečně se hodí jako příloha ke všem paprikášům, perkeltům a tokáňům – zkrátka k dušenému masu s omáčkou. Zkuste ji někdy připravit místo knedlíku – okouzlí vás. A když vám zbude, uvařte tohle jídlo ze zbytků, jako by to udělali Maďaři.

Budete potřebovat
  • 400 g vařené tarhoni
  • 200 g vařených brambor
  • 100 g maďarské klobásy
  • 2 lžíce oleje
  • 1 cibule
  • 1 kousek červené papriky
  • 1 lžička sladké mleté papriky
  • 1 špetka soli
  • 1 hrst listové petržele                          
  •  
  • Postup

    01.

    Oloupejte cibuli a nakrájejte ji nadrobno, papriku na malé kostičky a klobásu na tenčí kolečka.

    02.

    Rozpalte velkou pánev a opečte na ní nasucho kolečka klobásy tak, jak vám nejvíc chutnají. Hotové vyberte a dejte chvíli stranou.

    03.

    Podle toho, kolik tuku klobása pustila, přidejte do pánve případně ještě lžíci nebo dvě oleje. Vsypte cibuli a papriku, osolte a restujte asi čtyři až pět minut, až je cibule dosklovata a paprika změkne. Pánev částečně stáhněte z ohně, vsypte mletou papriku a v horkém oleji ji důkladně, ale rychle rozmíchejte. Zalijte vodou, budete potřebovat asi půl šálku.

    04.

    Pánev vraťte na oheň a do základu přidejte vařené brambory. Část můžete trochu rozmačkat, část nechte v malých kouscích. Prohřejte a případně dolijte ještě trochu vody – měla by vzniknout voňavá červená omáčka hustá asi jako guláš.

    05.

    Na závěr vsypte do pánve uvařenou tarhoňu, důkladně promíchejte a zahřejte. Odstavte a přidejte kolečka opečené klobásy. Podávejte bohatě posypané zelenou petrželkou, s kyselou okurkou nebo kvašeným zelím.

    Můj tip: Máte-li rádi pikantní jídla, můžete do základu přidat i pálivou papriku.Milujete speciality ze zbytků? Vyzkoušejte recept na pastu frittatu ze zbylých těstovin anebo si připravte 3 skvělá jídla ze zbytků brambor, těstovin či rýže. Bezvadné pochoutky ze zbytků jsou i tyrolský gröstlpanzanella, salát se starým chlebem.

    https://www.prozeny.cz/clanek/pastorcina-tarhona-54610 

     Pastorčina tarhoňa je jídlo ze zbytků, proto jsou rozpočet surovin a doba přípravy pouze orientační. Máte-li hotové těstoviny (ve výsledku jich potřebujete o trochu víc než brambor), dovařte brambory a naopak.

     

6 komentářů:

  1. Leni, tak to jsem nikdy nejedla. Ale ochutnala bych ! Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tarhoňu jsem si koupila nedávno v Globusu v Liberci.Jedla jsem ji u sestry,asi podobný recept,ale bez klobásy a moc mi chutnala.Ale sama jsem z ní ještě nic nedělala.Skoro jsem zapomněla,že ji mám.
    Tahle jídla mohu.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš ani jsem netušila, že se to dá kouit.Prima den ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  3. Tak to bych asi nevařila , nemám moc toto moderní vaření ráda. Musela bych ochutnat a pak teprve, kdyby mě to chutnalo, tak bych to uvařila ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Má se vyzkoušet vše ⚛ ღ ♥ nemusí to býr špatné ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat