21. 5. 2023

 

Oblíbený trpasličí šeřík s voňavými fialovými květy a sytě zelenými listy.

                         Jsem zvědavá  jak se mu bude dařit. Krásně voní.







 

Charakteristika a pěstování

Charakteristika: Kultivar 'MISS KIM' vyniká nižším hustým vzrůstem, který díky bohatému kvetení patří mezi nejoblíbenější šeříky, vhodné na výsadbu do menších zahrad či předzahrádek. Květy rostou v bohatých hroznech, mají fialovou barvu, nerozvinuté pupeny jsou o odstín tmavší. Listy jsou oválné srdcovitého tvaru, během zimy opadávají. Roste do výšky 1 - 1,5 m, proto je vhodný i pro pěstování v nádobách.

Pěstování: Šeřík je nenáročný opadavý keř až menší strom. Vysazujeme ho na sluneční nebo polostinné stanoviště, stín nesnáší. Vyžaduje výživnou propustnou půdu, která nesmí být přemokřená. Časným jarním řezem docílíme požadovaný tvar a podpoříme bohaté kvetení. Aby dlouho vydržel ve váze, je třeba stříhat ještě docela nerozkvetlé květy brzy ráno, odstranit listy a výhon nařezat, aby snadněji přijímal vodu. Může se vysazovat jako solitér, nebo i jako živý plot ve sponě 50-80 cm. Je plně mrazuvzdorný.

 Foto z netu také se mu říká sametový.



https://www.lumigreen.cz/eshop/serik-sametovy-miss-kim-20-30-cm-kont-25-l/p-4232102.xhtml

10 komentářů:

  1. Leni,je nádherný.Má trošku jiné květy.Přemýšlím,zda dnes nejet do vyhlášeného zahradnictví kousek od Jilemnice.
    Včera se tam stavoval syn s přítelkyní a ona je nadšená zahradnice a nakoupili tam spousty sazenic všeho možného.
    Já bych chtěl i balkonová rajčátka a jsou i papriky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, on je trochu podobný tomu Palibinu, ale tento má větší květy. Byla jsem dnes u přínuzných a ty ho mají v sazený v zahradě. Moje dcera pěstuje rajčata i papriky na balkoně.No uvidím jak se mu bude dařit.

      Vymazat
  2. Leni je krásný kde se dá koupit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jindří, zakoupila jsem v zahradnictví odkaz je pod článkem, ale ještě jsem Ti ho poslala emailem.

      Vymazat
  3. Leni je nádherný a já mám ráda šeřík. Díky za odkaz asi koupíme. Mě odešel Oleandr tolik peněz v pr**** :-( no muž utácel koupil nový hihi.😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvedavá jak poroste. Krásně voní. Oleandr ten musíš na zuimu uklidit, tento nechám venku.Hezký večer ⚛ ღ ♥

      Vymazat
    2. To si myslím, že voní a Oleandr byl uklizený tak nevím co se stalo.

      Vymazat
    3. Je to škoda. Já je právě ani nezkoušela, protože je problém kam to dát přes zimu.Mě stačí uklidit Begonie a ten ševcovský kaktus.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Děkuji jsem na něj zvědavá jak bude vypadat příští rok, snad vydrží ⚛ ღ ♥

      Vymazat