7. 9. 2023

 

Nosatka Darwinova (Rhinoderma darwinii) je druh malé žáby z podčeledi nosatkovitých (Cycloramphinae), která žije v okolí vodních toků v lesnatých oblastech Chile a Argentiny. Poprvé ji popsali francouzský zoolog André Marie Constant Duméril a jeho asistent Gabriel Bibron v roce 1841 a pojmenovali ji po Charlesu Darwinovi, který tuto podivnou žábu objevil v chilských pralesích v rámci své plavby kolem světa na lodi Beagle.

Tento žabí druh je pozoruhodný neobvyklým způsobem rozmnožování, neboť jeho pulci se líhnou a vyvíjejí v hrdle samců.

... 

Popis

Nosatka Darwinova mívá hnědou či zelenou barvu a od špičky nosu po kloaku měří mezi 2,2 až 3,1 cm. Má protažený úzký nos, což dává hlavě trojúhelníkovitý tvar. +more

Chování

Nosatka Darwinova se živí hmyzem a ostatními členovci. Sama nejenže loví, ale musí se také skrývat před predátory, jimž slouží za potravu. +more

Samička klade až 40 vajíček do uschlého listí. Sameček je hlídá 3-4 týdny, než se v nich začnou hýbat vyvíjející se embrya. +more

https://cesko.wiki/Nosatka_Darwinova/ 

 

 

6 komentářů:

  1. Na žáby letos nemám štěstí,slyším je u rybníků,ale nevidím.
    Leni,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký večer Jíťo, tak já jí letos viděla jen jednou a to ještě u kamarádky u potůčku.

      Vymazat
  2. Ahoj Leni, jen ať si to těhotenství žabáci užijou :o). Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi hi to máš Leni pravdu. Prima víkend ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  3. Ze žábou moc nekamarádím. Měli jsme jednu doma, která mi hrozně štvala. Po 23 hodině vydávala zvuk přímo pod oknem jako když někdo startuje auto a má vybitou baterii. Když jsem vyšla ven , tak to přestalo. A na dvoře žádné auto nebylo. Asi týden mi trvalo, než jsem přišla na to , že to dělá žába, prý samička ♥ Odnesla jsem ji dolu pod zahradu do rybníku a byl klid ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi hi to by mě také nenapadlo. Prima víkend ⚛ ღ ♥

      Vymazat