2. 10. 2023

 

Vodníkův česnek a česnek v oleji

Česnek také můžete oloupat a vložit do čistě vymyté sklenice, kde jej pak zalijete slanou vodou. Občas česnek změní barvu a většinou se zbarví dozelena, což nijak neovlivní jeho chuť. Uzavřené sklenice uložíte na temné a chladné místo. V tomto případě je můžete dát i do lednice. Takto upravený česnek využijete nejvíce při vaření do různých pokrmů. Vůni česneku zachováte, pokud jej oloupete a jednotlivé stroužky česneku vložíte do láhve s bylinkami a rostlinným olejem. Aromatický olej se hodí do salátů a k přípravě masa pro pečení či grilování.

Umletý česnek nejen do polévek

Oloupaný česnek můžete umlít nebo utřít nožem, promíchejte ho se solí a silou jej natlačte do čistých skleniček. Míchejte v poměru jeden kilogram česneku s jedním kilogramem soli. Nezapomeňte skleničky velmi pevně uzavřít. Takto upravený česnek je vhodný do polévek, k potření masa na pečení anebo třeba i na řízky a do dalších pokrmů. Při jeho použití ale musíte myslet na to, že je již smíchán se solí, abyste pokrmy nepřesolili.

ttps://bydletsnadno.cz/nejdele-uchovat-cesnek/ 

6 komentářů:

  1. Leni zdravím. Dříve jsem česnek jedla samotný. Nebo jsem ho pila rozmačkaný ve vodě s citrónem :o). Teď mě to nedělá dobře na žaludek. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Leni, mám ho ráda, ale musím opatrně, stejný problém jako u Tebe. Hezké dny ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. Já mám nejvíc ráda česnek na topinkách , není špátný i v nekterých jidlech . První recept neznám , druhý jsem dříve dělávala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééééé topinky mám také ráda, prima večer ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  3. Leni já hodně používám česnek i když někdy mi je po něm těžko a na topinkách mňamka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi hi mám to také tak, ale už se mírním ⚛ ღ ♥

      Vymazat