6. 2. 2021

 Vepřová pečeně na kysaném zelí:

 

Prosinec bývá protkán nekonečným pečením vánočního cukroví. Uvolněte pro jednou troubu něčemu jinému a pusťte se do vepřové pečeně. Stačí jen minimum ingrediencí, příprava je hotová za pár minut a pak už pracuje jen trouba.


Ingredience pro:
4 porce
  • 1 kg vepřové pečeně bez kosti
  • sůl a pepř
  • 2 lžíce vepřového sádla
  • 1 cibule
  • 1.5 lžičky drceného kmínu
  • 700 g kysaného zelí

    Postup

    Krok 1: Troubu zapněte na 200 °C. Vepřovou pečeni (použít můžete také třeba krkovici) podle potřeby zbavte přebytečných blan. Ze všech stran osolte a opepřete, v případě krkovice také zpevněte provázkem do úhledného válečku. 

    Krok 2: V pekáči na plotně rozehřejte sádlo a váleček masa na něm ze všech stran zprudka opečte dohněda. Maso vyjměte.

    Krok 3: Ve výpeku zlehka osmahněte nahrubo nakrájenou cibuli. Přidejte kysané zelí a kmín a promíchejte. Podle toho, jak moc kyselé zelí máte v oblibě, ho případně nejdřív propláchněte ve studené vodě – zbavíte se tak části výrazné kyselosti až štiplavosti.

    Krok 4: Na zelí doprostřed pekáče usaďte opečené maso, podlijte asi 100 ml vody nebo vepřového či hovězího vývaru a vložte do trouby. Pečte doměkka asi dvě hodiny. Během pečení podle potřeby podlévejte vodou a nezapomeňte občas šťávou přelít i maso.

    Krok 5: Plátky masa se zelím podávejte s bramborovými nebo karlovarskými knedlíky.

    Zdroj:

    https://www.prozeny.cz/clanek/veprova-pecene-na-kysanem-zeli-68586#seq_no=1&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=prozeny.web.nexttoart&dop_req_id=gMJ9puYZJAM-202101131035&source=article-detail

     

 

6 komentářů:

  1. Hi hi hi...dneska máme k obědu.. Hezký vįkend Leni.😀

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem to dělala,dělám často a myslím,že mám i na blogu.Dnes jsem to dojídali.Chutná mě to více,jak klasika,knedlo,zelo vepřo

    OdpovědětVymazat
  3. Tak veprové jsem nedělala ale na kys.zelí jsem pěkla kuře a také výborné ⚛ ღ☘

    OdpovědětVymazat
  4. Jéééé vidíš v předchozím jsem psala , že zkoušela kuře na zelí 😉 😘❣️(◕‿◕)👀 👍 😁 😂 🤣

    OdpovědětVymazat
  5. No to jsou dobrůtky ⚛ ღ☘

    OdpovědětVymazat