6. 5. 2021

 

Jablka s vanilkovým krémem: 

 Jablka s vanilkovým krémem

 

Ingredience

  • 4-6 velkých jablek
  • 125 ml vody
  • 3 lžíce cukru
  • šťáva a kůra z jednoho citrónu
  • 2-3 lžíce brusinkového kompotu
  • krém:
  • 500 ml plnotučného mléka
  • 1 vanilkový cukr
  • 3 lžíce cukru
  • 15 g škrobové moučky
  • 1 žloutek

Doporučená příloha

  • vanilkový koktejl, cappuccino, latté apod.

    Postup

    Jablka oloupáme, vykrojíme jádřince a zevnitř i napovrchu zakapeme citrónem. Vložíme do kastrolu, podlijeme vodou, kterou jsme smíchali s cukrem, citrónovou kůrou a zbytkem citrónové šťávy a podusíme doměkka. Mezitím připravíme krém. Za stálého šlehání povaříme mléko s cukrem, vanilkovým cukrem a škrobovou moučkou. Jakmile krém zhoustne, odstavíme ho a vmícháme syrový žloutek. Jablka naservírujeme na talířky, otvor po jádřinci vyplníme brusinkami a přelijeme horkým krémem. Hotové můžeme posypat sekanými ořechy.

    Recept je z kategorií: Rychlé moučníky

     

     

 

4 komentáře:

  1. Leni, já mám takovéhle dezerty moc ráda.Muselo to být výborné. Dělám něco podobného, ale jen občas. Já jsem včera celý den dělala dort pro taťku k narozkám, má 80. Dnes ho dokončím, opožděná malá oslava je v sobotu. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Leni, já už toho moc nenapeču, pro samotnou mě to nebaví. Jukla jsem na blog, nádherné věcičky tam jsou k vidění. Jste šikovná to se pozná. Ty ruční práce i pečení super. Prima den ☘ღ ♥

      Vymazat
  2. Tohle bych Leni vyzkoušela.Říkala jsem manželovi,že už nebudu péct,je čím dál silnější,ale tohle musí být takové lehké.
    Kopíruji recept a díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to bude dobré ☘ღ ♥ už moc nepeču, protože pak jdou kila nahoru a blbě se sundavají ☘ღ ♥

      Vymazat