18. 5. 2021

 

Sypaný jablečný koláč:

Sypaný jablečný koláč 

ngredience

  • 2 velké hrnky polohrubé mouky (případně lze nahradit jinou moukou)
  • 1 velký hrnek krupicového cukru
  • cca 1 kg jablek
  • lžíce skořice
  • 250g másla
  • Úvod

    Inspiroval mě (jako mnoho dalších internetových kuchařů v poslední době) pořad VIP Prostřeno s Pavlem Vítkem vysílaného 22. 8. 2012 na TV Prima, kde je tento recept nazýván jako Karlštejnský jablečný koláč Pavla Vítka. Myslím si, že z Karlštejnem nic společného koláč nemá, ale to nám vadit nebude.

    Tento koláč zvládne i malé dítě a krom chvíle strouhání jablek ho budete mít cobydup. Moučník díky velkému množství másla není příliš dietní a také díky máslu je poměrně sytý.

    Žádné labužnické zázraky nečekejte, ale jako běžný podzimní moučník je sypaný jablečný koláč výtečný.

    Postup

    Jablka oloupeme, odjádříme, nahrubo nastrouháme a promícháme se skořicí. Vymažeme středně velký hlubší pekáč. Smícháme mouku s cukrem a cca 1/3 této hmoty vsypeme na dno pekáče a rovnoměrně rozprostřeme. *TIP: Pokud máte sladká jablka, můžete cukru ubrat. Lepší jsou pro tento koláč jablka kyselejší. Záleží i na Vaší chuti.* Mouku pokladame rovnoměrně všemi jablky a zasypeme zbytkem mouky s cukrem. Máslo nakrájíme na tenké plátky a ty rovnoměrně poklademe na celý pekáč nahoru tak, aby byl celý máslem pokrytý. Pečeme v předehřáté troubě na 150°C cca 45 minut. Hotovo máme, jakmile se povrch zbarví dozlatova. Lze ozdobit lístkém máty. K odpolední kávě je sypaný jablečný koláč výborný dezert.

    Recept je z kategorií: Koláče Moučníky Rychlé moučníky

     

 

6 komentářů:

  1. Leni, já mám ráda vše, kde jsou jablka. Určitě by mě to chutnalo.Já jsem včera dělala žemlovku. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam,ale nesmím jedu zítra na kontrolu hihi dnes žádné zhřešení nebude hihi pěkný den Leničko♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Ivetko, tak ať kontrola dopadne na výbornou. No já se snažím, moc to sladké nejíst, ale ......
      Dnes jsem si dala lívance se skořiří hihihi. No a co tomu řekne váha nevím. Prima večer ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  3. Tak s jablky jsou všechny koláče a buchty moc dobré.Akorát žasnu,jak jsou jablka v obchodech drahá.Naštěstí víme,kam pro ně jezdit za přijatelnou cenu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jituško, mám ráda jablka. Máš pravdu jsou drahé.Mě přijde, že vše podražilo. Hlavně jsem to zjistila i pro čičiny tam to šlo také nahoru a to o hodně. Hezký den ⚛ ღ ♥

      Vymazat