1. 7. 2021

 

Cuketové palačinky z kefíru:

 

Suroviny

300 g cukety (2 malé cukety do 5 cm síly)
1 KL soli
3 vejce
300 ml kefíru (nebo kyšky, podmáslí)
cca 200 g hladké mouky
1/2 KL jedlé sody
lžíce pokrájené plocholisté petržele
olej na smažení
--------
zakysaná smetana 
 

Postup přípravy receptu

  1. Cukety i se slupkou nastrouháme na hrubším struhadle, posolíme, promícháme a necháme odstát. Po deseti minutách je důkladně vymačkáme - vodu z nich vylijeme (je dost slaná).

  2. Přidáme vejce, kefír, petržel, v případě potřeby ještě dosolíme, metlou prošleháme a postupně zašleháme mouku promíchanou s jedlou sodou. Je dobré - jako u jiných palačinek - nechat těsto, které by mělo být husté jako na lívance, alespoň čtvrt hodiny odstát.

  3. Postupně na trošce oleje smažíme - těsto nalijeme sběračkou na pánev a oblou částí lžíce rozetřeme po celé ploše.
    Hotové palačinky podáváme se zakysanou smetanou.

    Zdroj: https://www.toprecepty.cz/recept/59938-cuketove-palacinky-z-kefiru/

 

 

4 komentáře:

  1. To bych asi vyzkoušela.Mám cukety hodně ráda a dělám si taky placičky,ale bez kefíru.
    Leni,vzpomněla jsem si,ta modrá kytka se jmenuje ostrožka.Musela jsem se optat sestry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, já mám na to také chuť. Jéééé díky.Tu kytičku neznám.

      Vymazat
  2. Tak ty musí být mňám, já miluji cuketu díky za inspiraci 🌹 💖

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám jí také ráda ⚛ ღ ♥ toto vyzkouším ⚛ ღ ♥

      Vymazat