26. 10. 2021

 

Máslová kuřecí prsa na žampionech a bílém víně:

Recept Máslová kuřecí prsa na žampionech a bílém víne 

SUROVINY

2 ks velké nebo 3 menší kuřecí prsa (prsní řízky)
250 g krémových žampionů (krabička s celofánem made in Kaufland)
1 ks velká žlutá cibule
300 ml suchého bílého vína (měla jsem Ryzlink vlašský)
150 g čerstvého másla
čerstvě drcený pepř
sůl
 

POSTUP PŘÍPRAVY

TISKULOŽIT
  1. Kuřecí prsa po umytí řádně osušíme, odstraníme případné kosti či blanky. Na grilovací pánvi přetřené trochou másla nebo olivového oleje zprudka orestujeme z obou stran. Z každé strany cca 5 minut. V této fázi NESOLÍME.
  2. V rendlíku si přepustíme téměř celé množství másla (oříšek si necháme na závěr). Cibuli nakrájíme na velmi drobno a vhodíme do přepuštěného másla, orestujeme do sklovata.
  3. Žampiony oloupeme a nakrájíme na velmi tenké plátky. Pokud jsou velké, přepůlíme je. Vhodíme do rendlíku k cibuli, zarestujeme.
  4. Přidáme maso, teď osolíme, opepříme a přidáme víno. Bez pokličky necháme víno odpařit zhruba do poloviny původního množství. Přikryjeme pokličkou a dusíme cca 20-30 minut.
  5. Ke konci přidáme oříšek másla a stáhneme z plotýnky.
  6. Jako příloha se hodí jakkoliv upravené brambory, rýže, gnocchi..v podstatě cokoliv. My jsme měli pečáky na rozmarýnu a česneku.
     
    Zdroj:https://www.nejrecept.cz/recept/maslova-kureci-prsa-na-zampionech-a-bilem-vine-r4322
 

 

 

8 komentářů:

  1. To bych si dala,to je hodně lákavé.Dokonce máme doma i bílé víno,už nevím,kdo mi ho dal,asi někdo,kdo neví,že nepiju.Konečně bych ho otevřela a zbytek bych donesla sousedce,ta ho má moc ráda.
    Leni,jdu vyndat z mrazáku kuřecí a píšu si na zítřek na nákup žampiony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, to jsem ráda. Dej vědět jaké to je, protože toto jsem ještě nezkoušela. pa ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. Leni, to bych si tedy dala. Já měla dnes k obědu jednu hrušku... Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Leni, no je to asi dobrota. No prosím Tě to jsi se pěkně odbyla jednu hrušku , to bych ndala, to bych měla hlad :-)

      Vymazat
  3. Také vypadá lákavě jen víno nemám hihi...my měli rajskou ale raději bych si dala tvůj recept no zase mám hlad :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Leni,je to vynikající,včera jsem to dělala.Ještě,že jsem udělala z celých prsou a byly dost velké.Asi v 11 volal syn,prý co budeme mít k obědu.Že jim nejde doma elektrika.Tak přijel s přítelkyní i tchýní.Moc jim to chutnalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo tak to jsem moc ráda, také vyzkouším. pa hezký den ⚛ ღ ♥

      Vymazat