22. 11. 2021

Uhlířina

 Staročeský pokrm uhlířina je jednoduchý na přípravu a sytý. A právě takové jídlo potřebovali do práce uhlíři, kteří pálili v lese dřevo a od hořících milířů se nemohli vzdálit i několik dní. Odtud tedy jeho název. 


Těsto na noky:

300 g hladké mouky
3 vejce
sůl
trochu vody

Z mouky, vajec, soli a trošky vody připravíme hladké tužší těsto. Je dobré ho nechat půl hodiny pod miskou odpočinout. Z těsta tvarujeme noky a vaříme v osolené vodě, scedíme.

100 g špeku
2 cibule
kmín
800 g ve slupce vařených brambor
sůl

Na kostičky nakrájený špek vypečeme, přidáme cibuli, kmín. Když je cibule opečená dozlatova, vmícháme na plátky nakrájené brambory a noky, osolíme a dobře promícháme.

Uhlířina skvěle chutná s kefírem, kyselou okurkou, kysaným zelím, salátem z červené řepy a křenu, okurkovým salátem apod.

Zdroj:https://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/1137-recepty/871-uhlirina/

 

4 komentáře:

  1. Taková jednoduchá jídla mám neraději.Akorát nemusím kyselou okurku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, já jí mám ráda, nedávno jsem jí dělala. Kys.okurku miluji. Já nemusím salátovou ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  2. Paráda a hlavně s tou okurkou...no ono to brzo takto bude,že budeme vařit jen z vody a mouky hihi Super Leničko, opatruj se a měj prima celý týden.🌺👍❣️(◕‿◕)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám jí ráda. U nás se vařila. Já si jí někdy posypu škvarky. Okurku mám ráda.Hezký nový týden. Dávej na sebe pozor Ivetko ⚛ ღ ♥

      Vymazat