17. 7. 2022

 

Fantastická jahodová marmeláda, hotová do půl hodinky:

Recept Fantastická jahodová marmeláda, hotová do půl hodinky 

Jahod je stále hodně, proto je třeba použít do koláčů, na marmelády, připravit třeba i osvěžující jahodovou zmrzlinu nebo bude stačit, pokud je posypete cukrem a podáváte jako chutný dezert. Pro přípravu této marmelády vám bude stačit 30 minut. 6 minut na vaření a zbývajících 24 minut na přípravu ostatního. Poctivá domácí marmeláda je top. Použít ji můžete na palačinky, do koláčů, zákusků nebo i na krajíc chleba s máslem. Autor: Haanka

SUROVINY

2 kgjahody
2 bal.ztužovač Gelfix Extra
1 kgcukr krupice
2 PLcitronová šťáva

POSTUP PŘÍPRAVY

TISKULOŽIT
  1. Troubu vyhřejeme na 60 stupňů a připravíme si plech.
  2. Jahody omyjeme, necháme oschnout a pokrájíme je na menší kousky.
  3. Želírovací přípravek smícháme asi s 5 lžícemi cukru a odložíme bokem.
  4. Nakrájené jahody rozdělíme na polovinu. Jednu polovinu dáme do hnrca, druhou polovinu rozmixujeme tyčovým mixérem a přilijeme k celým jahodám do hrnce. Přidáme želírovací přípravek s cukrem a povaříme minutu.
  5. Přidáme zbylý cukr a vaříme dalších 5 minut.
  6. Na závěr přidáme citrónovou šťávu a promícháme. Během vaření určitě vznikne na povrchu pěna, kterou je třeba sbírat.
  7. Dobře umyté sklenice vložíme do trouby ohřát a naplníme je marmeládou. Plníme až po okraj poháru. Pořádně uzavřeme, otočíme dnem vzhůru na 5 minut a pak je otočíme. Necháme vychladnout zakryté pod utěrkou.
     

 

6 komentářů:

  1. Leni, jahodová marmeláda je stejně nejlepší ! Měj se hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda všechny. Jahodová krásně voní. Hezký večer Leni.

      Vymazat
  2. Letos jsem nedělala.Nedávno jsme dojedli poslední z loňska,

    OdpovědětVymazat
  3. Super, také jsem dala nějaké recepty na druhý blog, ty co dělám a nebo jsem dělávala dříve ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Květunko, jsem lajdák zastavím se. Už tři týdny mě pobolívá zub a teď tím nachlazením se rozbolel úplně. Chtě nechtě budu muset k zubaři. A to jsem tam byla je to 14 dnů. Rýma a zub vražedná kombinace.

      Vymazat