21. 10. 2023

 

Recept Dančí guláš:

Recept Dančí guláš 

  • sůl
  • grilovací koření
  • gulášové koření
  • mletá sladká paprika
  • pepř
  • 20 g cibule
  • 750 g zvěřiny (dančího masa)
  • 2 lžíce mouky hladké
  • 3 lžíce oleje

    Pracovní postup:

    Dobře udělaná zvěřina je výsostná pochoutka. Jedním z nejjednodušších receptů je dančí guláš jako variace na běžné guláše. Jak na to? Na rozehřátém oleji v hrnci osmahneme cibulku dozlatova. Přidáme kousky dančího masa, které 3 – 4 minuty smažíme. Potom zalijeme vodou a okořeníme gulášovým a grilovacím kořením, paprikou, solí a pepřem. Takto vaříme, než maso změkne, ale musíme si dát pozor, aby se maso nerozvařilo. Vždy platí, když je maso čerstvější, tím menší dobu potřebuje ke změknutí. Mezitím v hrníčku rozmícháme dvě lžíce mouky s vodou a touto směsí guláš zahustíme, přičemž hrníček do hrnce vléváme postupně a za stálého míchání, aby v guláši nebyly hrudky. Tento guláš je trochu speciální, a tak, když se nám vše podaří, si můžeme skvěle pochutnat. Běžná příloha je houskový knedlík, ale univerzální je i pečivo.

     

 

10 komentářů:

  1. Teď se hodně o zvěřině mluví,je to její čas.Já ji ale nemusím.I když jsem ji v minulosti ochutnala.Manžela prarodiče měli hospodu a když byly hony byly tam zvířecí hody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo, tak mě nevadí. Děda byl mysliv ec, tak u nás v ždy něc o bylo. Včera jsem koiupila dančí u farmářů. Večer udělala guláš, teď zavařuji knedle. Holka je stále marodná. Mě to drřelo týden jí už 14 dnů a není fit. Tak alespoň o víkendu navařím , aby nemusela se prdlat ještě s jídle. Koupila jsem plku slepice, tak jsem uvařila a mají 4 litry polévky tentokrát s drobením. Ještě Uhlířinu a Obrala jsem maso ze slepice orestovala přidala zeleninu a koření a mají to s rýží. No jasne ani na Pandinu jsem nezapomněla. Má tam maso ú ty šlachy atd. Mimo kostí ty ze slepice ani z kuřete jí nedáváme. To víš zadělávám z kila mouky knedle, protože Honzík má rád i domácí s vejce. Jakmile dovažím knedle tak tlo napakuji do tašky a volám Honzíkovi ať si proto přijede. Prima den ⚛ ღ ♥U nás je dnes docela obstojně ráno mlha, že by se dala krájet ale už vykouklo sluníčko. papa

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Přesně, Jíťa to mái ráda a já také. Jen Honzík ne. ⚛ ღ ♥

      Vymazat
  3. První komentář je fuč,snad bude ve spamu

    OdpovědětVymazat
  4. Leni dala bych si guláše, jen mě chybí ten daněk : o):o):o). Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Leni, dělala jsem ho včera večer, maso koupila u farmářů. Ani to nebylo cítit, protože to bylo od mladé samice. Tak oni se teď samci nestřílí, to by bylo asi hodně cítit v říji. Nevím zda to popisuji dobře. (holka, kluk) Hezký den.

      Vymazat
  5. Dala bych si Leni.Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Ivetko, ještě tu mám jednu porci, hned bych Ti jí nabídla :-)prima den

      Vymazat